tisdag 12 april 2011

Slår hål på en fördom

givetvis finns det alltid undantag som bekräftar regeln.

Men just nu kan jag inte förstå hur folk kan tro att det är lata as som bara är bekväma som går på soc.
jag hade nästan glömt hur mycket jidder det är när man har med dem att göra. Hur man får svälja stoltheten och vrida på varje krona..

Nu går inte jag på soc, slipper det förhoppningsvis över sommaren oxå, men min sambo gör.
Senast den 5/4 (dvs en vecka sen) skulle han fått närmare 18.000
Dem har vi inte sett röken av.
Men då man faktiskt sköter det man ska o allt det där, tycker man ju att man ska kunna räkna med att få pengarna då man fått en bekräftelse på att man ska få dem. eller hur?
Så jag betalade mina räkningar, de mesta, handlade vårkläder till vår son  osv. De dyraste räkningarna dvs från studion och den sista betalningen på Kita, skulle han betala.
Så nu står jag med närmare 6000 i skulder. Folk undrar ju givetvis vart faan pengarna är, det undrar jag med!!

Det stördaste är att hans soc sa först att pengarna skulle ha varit på kontot i tisdags. I fredags fick vi hem ett papper där det står att hon skickat en utbetalningsavi via posten till Krister Bengtsson c/o A. Stahlin på lindgatan. det finns ingen sådan här och då det är pengar det handlar om skickar ju posten tillbaks den till avsändaren.
Men soc har tydligen fortfarande inte fått tillbaks den och först IGÅR kommer puckot på att hon kan ju makulera utbetalningsavin så den inte gäller längre för att sedan skicka ut en ny betalning till oss.. -.-

Så gör hon bara som hon ska nu får vi pengarna i slutet av veckan.. one can only hope..

Inga kommentarer: