tisdag 12 april 2011

Denna veckas to do-list

1. göra klart veckans religionsarbete.
2. göra klart matten och historian.
3. Vara ett pain in the ass för socialen så de fixar den där jävla utbetalningen nån jävla gång!
4. förhoppningsvis kunna betala klart räkningarna och skulderna för denna månaden -.-
5. förhoppningsvis ta en bärs eller två med tette och grilla till helgen.
6.rensa ur förrådet, slänga all shit, skänka bort barnkläder, sälja av det som vi inte ska ha och börja packa ner allt som inte används.
7. ringa bovärden för felanmälan, ringa hyresvärden för att kontrollera att kontraktet går ut och ringa fastighetsskötaren till nya lägenheten för att få nycklarna så jag kan börja städa där borta.
8. skicka in ansökan för bostadsbidrag.

för det är min plan, att nästa vecka ha fått städa ur där borta, det bör ju inte ta mer än en dag. Packa resten här och i början av veckan efter påsk flytta över allt till nya lägenheten så jag kan flyttstäda den här pissiga lägenheten. (det sistnämnda ser jag inte fram emot ALLS!)

1 kommentar:

Sabina sa...

SV; Men herremingud! Hur kan dom tycka att det ligger på ditt ansvar att det blir fixat? ;S

Men guud, såntdär kan göra mig så fruktansvärt förbannad - egentligen gör allt med soc mig förbannad men...
Som då de kom och knackade på hos min syster häromdagen (då de vet att jag är här av någon anledning) för att säga att de ska starta en barnavårdsutredning på Leon, IGEN ;O Å nu med anledningen att jag är gravid igen och dom är oroliga :S ba HALLÅ! Vafan! Jag är 18 år gammal, snart 19, vafan är problemet? Ska jag fortsätta behandlas som ett litet barn bara för att de vill ha någon bekräftelse som inte finns, på att jag gör ett "dåligt" jobb med Leon :S Helt stört!
Är brano less på denhär jävla häxjakten på mig, bara för att jag föddes in i den familj jag föddes in i. Med en alkoholiserad mamma och en knarkande far, då MÅSTE ju jag vara lika dålig jag med, eller?