fredag 30 september 2011

R.i.P Sheva och alla andra djur som fallit offer för människans ondska

Mamis älskling
Enda sedan jag var liten har jag alltid brytt mig om djur fruktansvärt mycket. Jag har tagit hand om kråkor som haft skadade vingar, ärligt stulit 4 katter som blivit misshandlade och misskötta av sina ägare. Min lilla bus är en av dem. Kita kom till mig, som ni flesta vet för att hon var i akut behov av hem då hennes förra ägare misskötte henne och efter 2 veckor inte ville veta av henne. Hon hade då inte fått sin vaccination, var mager och 13 veckor gammal!! Hur kan man göra så mot en hund? Varför vill man skaffa sig en valp, eller en katt om man inte vill ha dem?! Hur kan man se sig i spegeln efter att man har slagit på någon som är så beroende av sin ägare? Som bara vill ha kärlek?

Mina djur är en del av min familj. Även om kita är en jäkla buffel som tar plats när man ska sova så blir jag så varm i hjärtat när hon försöker krypa allt närmare försiktigt tills man säger "ja men kom då snufffsan" o få se hennes lycka för att hon får ligga och gosa!

Visst kita gör många dumma saker o ibland blir jag frustrerad o säger åt henne att jag ska sälja henne på blocket, men aldrig att jag skulle plåga henne eller slå henne. Finns inte en enda jävla chans!!



Läste nyss en artikel om en 6månaders valp som hette Sheva där hennes ägare hade hängt upp henne i en sladd och slått sönder henne ordentligt för att sedan strypa henne med plastpåsar och dumpat henne ute. Det gör ont i mitt hjärta att hon aldrig fick en chans att komma till en familj som kunde ge henne den kärlek hon förtjänade.. Killen ska få 2 år för djurplågeri, med all rätta! Synd att de inte lade ut en bild på fanskapet så han själv hade kunnat få uppleva hur det känns att bli hängd och misshandlat o sedan strypt med plastpåsar! För HAN om någon förtjänar det!

Usch för människors ondska!!
Jag dog idag ....
Du tröttnade på mig,jag drog ett olyckligt nummer. Jag är i en svart plastpåse i en deponi nu. Nån annan valp kommer att få mitt knappt använda koppel. Mitt halsband var smutsigt och för litet,men du tog det innan du skickade mig till Regnbågsbron.
Skulle jag fortfarande ha varit hemma om jag inte hade tuggat på din sko? Jag visste inte vad det var, men det var skinn luktade ju gott! Jag ville bara leka och det kliade i min mun. Du glömde köpa valp leksaker.
Skulle jag fortfarande vara hemma om jag hade varit rumsren? Du gnuggade min nos i mina misslyckanden, det gjorde bara att jag skämdes,o blev förvirrad, jag förstod inte vad jag gjort för fel.
Varför läste du inte böcker eller frågade en lärare i lydnad som kunde ha lärt dig hur du skulle lära mig att gå till dörren. Skulle jag fortfarande vara hemma om jag inte hade fört loppor in i huset? Utan lopp- medicin, kunde jag inte få bort dem från mig. Du lämnade mig på gården i flera dagar, det var så jag fick dom.
Skulle jag fortfarande vara hemma om jag inte hade skällt? Jag ville bara säga, "jag är rädd, jag är ensam, jag är här, jag är här! Jag ville vara din bästa vän. Skulle jag fortfarande vara hemma om jag hade gjort dig lycklig? Du slog mig,varför lärde du dig inte att få mig lydig?
Skulle jag fortfarande vara hemma om du hade tagit sig tid att ta hand om mig och uppfostrat mig? Du har inte brytt dig om mig sen efter första veckan eller så, men jag tillbringade all min tid väntandes på att du skulle älska mig. Jag dog idag. Jag var din valp, jag älskade dig av hela mitt hjärta med hela min lilla kropp ... Vänligen vidarebefordra detta till alla! Det dags att sluta med all djurmisshandel

Inga kommentarer: