tisdag 29 mars 2011

Jag älskar dig

aldrig förr har nog en mening tappat sin betydelse som idag..

Folk blir tillsammans, gifter sig, skiljer sig, är otrogna, har haremsförhållanden, u name it.

Med internet ökar valmöjligheterna, med internet och dagens samhälle, tappar vi allt mer vår moral, vår etik och våra värderingar.
Samtidigt som många faktiskt suckar o säger "Det var bättre förr!"

Så varför höll giftemålen bättre förr?
Det är ju inte alla som gift sig för att de älskar varann..
Men nog faan står de för sina konsekvenser!

Antar att det finns de som menar på att det faktiskt är bättre idag, då du inte behöver gifta dig med någon du inte känner för att pappa säger så, eller för att det verkar bäst så ekonomiskt eller för att du blivit på smällen.

Möjligheterna finns.
Men i och med det kommer egoismen. Man shiter blanka faan i vem man gör illa så länge man själv får det man vill ha.

Det vidrigaste av allt, är att det finns de som faktiskt tjänar pengar på folks fega jävla svek..
utan att fucking bry sig om att det antagligen finns någon som blir sårad i detta..

Sen kan man ju undra vem jag är att prata om detta då jag dels varit otrogen (om det nu ska räknas när man var tonåring och varit "tillsammans" med någon i en vecka)
Dels har jag varit "den andra kvinnan".

Jag kan bara skämmas för mitt handlande och faktiskt be om ursäkt.
Förklara det är ingen idé..

Men en sak kan jag säga direkt och det gäller ALLA som är otrogna, man älskar inte personen man sviker om man gör det. Man är bara ett fegt och egoistiskt svin.

Skälen har varit många, och jag tycker helt seriöst att de är patetiska,
ge din partner en chans att själv få välja om han/hon vill stanna hos dig om du ska strula runt och isf själv få göra det med, eller faktiskt låta den du påstår dig älska, få gå med stoltheten i behåll.

 Det finns säkert den som går med på dina villkor..

Dessutom, trots att vi idag har valmöjligheter, så är vi förbannat rädda för att vara själva, folk kastar sig verkligen in i förhållanden, blir sambos efter en vecka och planerar att gifta sig efter en månad..

Jag vet en kille som tyckte varenda kvinna han träffa var the shiet!! trots att han bara känt henne i en vecka, var hon precis allt han sökte, tills han märkte att han inte alls hanterade henne. Darling, en headsup: du kommer aldrig hitta en kvinna som vill stanna mer än en månad så länge du ska försöka kontrollera henne.. om du nu vill ha en STARK kvinna som du påstår..

En annan blir tillsammans med brudar för att ha nånstans att bo, säger att han älskar henne efter en månad o sen struntar blanka faan i henne och är otrogen, därför att han bara var intresserad av att ha någon som tar hand om honom.

Jag älskar dig sägs åt helvetes för snabbt..

TRO MIG den dagen du verkligen älskar någon kommer du märka det. För då är allt annat mindre viktigt, alla "regler" man själv satt upp försvinner, du vill bara vara med din älskling och skulle aldrig se åt en annans håll, OM DU VERKLIGEN ÄLSKAR. Om du verkligen är så jävla kär, skulle du inte ljuga för andra om det, och förneka det, du skulle skrika ut det till hela världen att du träffat THE ONE och det känns helt underbart! Du skulle inte tveka, när någon frågar om du verkligen är kär, du skulle le stort som faan och sen känna ett behov av att få vara nära din älskling. och du skulle definitivt inte säga till dina närmsta polare att ni bara är vänner..

Inga kommentarer: