måndag 31 januari 2011

the ketchup gen?

Min storasyster ska ha ketchup allt.
Min lillebror ska ha ketchup på.. allt.
Helst innan de ens smakat på maten ska det vara dränkt i ketchup.
Min sons pappa har ketchup på det mesta.

Själv har jag sällan eller aldrig ketchup på något.
(men o andra sidan, min "biologiska familj" är egentligen min adopterade och så tvärtom tror jag stenhårt på)
O nu får inte Jimmy eller Hanna eller nån säga att de oxå har ketchupgenen!

Min son, kan inte äta korv med bröd utan ketchup, att ketchupen sedan hamnar överallt utom i munnen är inte samma sak.
Men brödet OCH korven ska va dränkta i ketchup.
annars går det inte att äta.
Försvinner ketchupen från korven måste det genast finnas ny ketchup på korven DIREKT annars går världen över..

De säger att det är vi föräldrar som lär barnen vad man tycker är gott och hur man ska äta.
Vem faan var det då som lärde min son att världen går under om det inte är ketchup på JUST DEN DÄR MILLIMETERN av korven som ska in o tuggas i munnen??
Cuz it wasn't me!



3 kommentarer:

Sabina sa...

SV; HAHA, precis! Den dagen jag ens skulle fundera på att gifta mig då jag var 15 xD

Men ååh, helgrymt ju! :D Snacka om att knäppa folk på näsan genom en sån tröja ;)

Kram!

Sabina sa...

SV; ingen aning, jag tyckte ba det var onödigt ;O
Men haha, får väl se om jag får fara på visningen och se isåfall :)

Anonym sa...

Ketchup äger! =)