onsdag 19 januari 2011

Dagens middag (det ÄR skillnad på grädde o grädde!)

Idag är det biffgryta på menyn.

Detta använde jag idag:
1 röd paprika
purjolök
strimlat nötkött (färdigskuret typ 500 gram tror jag)
Mildas Matlagningsgrädde
1 burk skivade svaminjoner

stekte köttet med lite krydda (salt, vitpeppar/svartpeppar, grillkrydda)
hackade löken (typ så mkt jag tyckte behövdes) och paprikan och hällde i det tillsammans med svampen i pannan
lät det stekas i några minuter ihop och hällde sen på grädden och liite soya.

Serverade med Jasminris.

I vanliga fall, strimlar jag lövbiff och använder vanlig jävla vispgrädde.
Det är VAD jag rekommenderar! Blir mkt mkt godare med vispgrädden i!
o nej, ger du faan i att bara sitta på ditt feta arsle utan rör på dig (i mitt fall räcker det med att vara mamma till min son) och äter enligt kostcirkeln och ger faan i att fika 10 ggr om dan /äta kakor/godis/dricka läsk hela tiden så lovar jag att du blir inte fetare av att ha vanlig grädde i maten :)

1 kommentar:

Amp0 sa...

hahha ge ut en kokbok! Jag köper den! Lätt!