onsdag 19 januari 2011

Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

nu var det ju jävligt längesen jag hade en vanlig dag känns det som..

meen i vanliga fall (när min son sover som han ska)
går vi upp kl 6.00, drar på tvn som startar direkt på barnkanalen.. tror det är Drömmarnas trädgård Aaron brukar se på..
jag går som en zombie till bryggaren o trycker igång den då jag redan laddat den kvällen innan.
Röker en cigg medan Aaron ser på tv.
när jag fått i mig första koppen kaffe o den där jävla cigaretten borstar vi tänderna, byter blöja o klär på oss, traskar upp till dagis ca 7.00 o är där mellan 7.20-7.30 där han äter frukost.
Sen traskar jag antingen ner till skolan (om jag har morgonlektion) eller hem, o kollar fb lite till haha
kanske skriver ett blogginlägg med..
lite mera kaffe o gör det jag ska, ringer alla samtal, går på möten o ja pluggar, o städar.
15.30 traskar jag upp o hämtar Aaron igen, vi går till affären o handlar middag, går hem, myser lite framför tvn o 17.30 lagar jag middag till oss.
Tjötar lite i telefon med Tette och Tintin me ett par ggr om dan.
18.00 äter vi tillsammans, sen leker Aaron eller så ser vi på barnprogram tillsammans. Ibland badar han efter middan (typ varannan dag eller när han e riktigt shitig o har mat överallt)
19.00 förbereder jag han för natten, borstar tänderna o på med pyjamasen, myser i soffan en stund, läser en saga eller sjunger lite. 19.45-20.00 åker han i säng o jag lägger mig oftast med honom o gosar tills han somnar, sen pratar jag antagligen i telefon,ser någon serie jag gillar eller fördriver tiden på nätet, o plockar iording efter middan o de leksaker Aaron dragit fram, plockar fram kläder och mina skolböcker jag ska ha nästa dag, duschar o laddar kaffebryggaren.
Borstar tänderna o nånstans mellan 22.00-23.30 lägger jag mig, lilla Bus kommer o vill gosa så hon brukar krypa ner under täcket o sticker sen när jag är på väg att somna

det är en helt vanlig dag hos Familjen Ögren

Inga kommentarer: