onsdag 15 december 2010

Me and the News

Jag ser sällan eller aldrig på tv. Om det inte är barnkanalen som rullar på då för att min son tittar på det. Jag ser definitivt aldrig frivilligt på nyheterna. En enda gång har jag köpt en dagstidning och det var för att jag var tvungen för att få den söndagsbilagan, som jag ville ha därför att finaste var med i den. Annars köper jag bara Nemi eller en tatueringstidning.
Jag lyssnar inte hellre på radio.

Varför?
Därför att jag är inte intresserad av vad som händer. Jag blir oftast bara jävligt sne för att det är en snedvriden sanning utan fakta i nyheterna och tycker det är fucked up att de kan ha världens längsta repotage om att Kungen är en idiot som festar för våra skattepengar och är ett otroget svin (vem faan bryr sig?!) Ner med monarkin faan o lägg pengarna på vård o omsorg istället och berätta något som faktiskt är NYHETER istället. Faan världen går under och vi pratar om att kungen är ett svin. Totalt jävla världelöst.

När jag ändå uppfattar något av nyheterna eller lyssnar på någon ny artist/ny låt så är det därför genom vänner eller facebook haha. Något som berör MIG.
Som att någon jag känner är med på nyheterna, eller att en kompis skickar en låt eller en speciell låt spelas någonstans och som jag då fastnar för, för att den blir till ett minne. Eller som nu ihelgen när Jay Smith vann idol och det blev en fetedebatt med dubbelmoral och fucked up åsikter. Skrev om det på facebook och jag kommer göra ett inlägg om det senare med.

Men just nu, i skrivande stund har jag nyheterna i åtanke pga av Terroristen. Som sagt jag har inte läst nyheterna, bara följt det på facebook haha och nu till det roliga. Pratade med Tintin igår och hon frågade mig om jag sett terroristen, just då va jag på ICA och han va ju givetvis på första sidan så ja, Jag såg honom.
Och humor! Han har samma namn, är i samma ålder och kommer tydligen från samma ort som en kille Tintin träffade när vi va på ett litet äventyr nånstans i Sverige HAHAHA
kan det verkligen vara så jävla typical att Moi har festat med världens sämsta terrorist?

Humor på högsta nivå!

Eran alldeles egna lilla terrorist
-Anna Banana-

Inga kommentarer: