fredag 14 oktober 2011

wtf o faan va vad känner mig gammal?

Min vän Tette är 4 år äldre än mig o har börjat träffa en kille som är lika gammal som mig.. hennes syster är 1 år yngre än mig..

De pratar ett helt annat språk än mig!

tydligen säger man inte "typ" längre.. ni vet som ungefär.. "han typ gjorde så.." nej man säger tydligen "isch"
"gick ni bara och shoppa igår?"
"Isch."

alltså för att vara lite modern åtminstone.. WTF?? vadå ISCH???

sen vet jag inte om det bara är jag o TYP tette.. men vad hände med det enkla? som att lixom bara fråga någon man faktiskt legat med ett par gånger.. Ligga är inte att tänka på eller? eller om man vill va lite trevlig åtminstone säga: vad sägs som att ses på en kopp kaffe ikväll?

Tydligen frågar man ett ragg om man ska "hänga lite?" 
Hela dan igår gick vi och funderade på vad faan menas med det?

VAD GÖR MAN NÄR MAN ÄR 20+ OCH SKA "HÄNGA LITE" med ett ragg???

Killen skickade ett sms till henne igår efter att vi skiljts åt och frågade om hon ville kramas lite (det kan ju tydligen betyda ligga oxå) o när hon svarade tillbaks "kramas?" svarade han "ja eller isch hänga lite?"

Så antingen ska man hänga med ett ragg eller så ska man kramas..
(och det är ju absolut inte så att han är kär.. eller hur Tette? hahaha)

säger man så nu förtiden..? seriöst asså? eller vad säger ni när ni vill träffa ett ragg (och ligga lite?)

Själv känner jag mig gammal som gatan som inte förstår detta trots att jag e i samma ålder.. eller humm.. just ja jag e ju småbarnsmamma som kan alla barnkanalens program utantill, alla intron, mora träsksånger och rörelser!! och alla djurs läten.. det e min grej lixom!

PS. Aaron säger oxå Isch fast för honom är det samma sak som USCH DS.

1 kommentar:

Sabina sa...

Grattis ;D
Leon drog ditt namn till vinnare av napparna ;D
Nu behöver jag bara din adress så napparna kan skickas till er :)