måndag 3 oktober 2011

mörkare tider

usch hösten har smygit sig hit ordentligt nu, faan det var kolsvart när Aaron vakna strax efter kl 6 :(:(
eftersom jag just nu inte kan göra så mycket annat än att bara vänta så letar jag ju som ni kanske förstått efter inspiration till nya lägenheten. MÅÅNGA Olika idéer hela tiden, vill att mitt hem verkligen ska bli MITT HEM!

Meen som om det inte vore nog, så ska ju älskipälsk och lillfisen vara kvar här ett tag o min man är ju.. man.
med det vill jag säga att han inte bryr sig ett skvatt om inredning och jag vill inte att min son ska leva i ett halvdant hem SÅÅ jag försöker göra iordning detta hem så gott jag kan med det som blir kvar här (det mesta i möbelväg) det är mest mina små detaljer jag vill ha med till BUA som mina döskallelampor och egna tavlor.
O bara det gör rätt mycket faktiskt..

På det är den här lägenheten så jävla sämst! lampor i taket är ju i princip en omöjlighet i hall, vardagsrum och Aarons rum.. Eller ja det hänger ju lampor just nu i hallen. Min stora jävla rislampa med svarta döskallar på (som snart kommer få vila i frid då en viss lång jävel går emot den hela tiden) och så en vanlig glödlampa i en ful jävla anordning intrasslad i sladdar (det var så när vi flyttade in!!) i Aarons rum hänger det bara två sladdar rätt ner som är övermålade (jag pillar INTE i sånt o det gör inte mannen heller) så att försöka komma på nån bra lösning för hallen och Aarons rum känns just nu omöjligt. Vi har sagt till det lata fanskapet till fastighetskötare flera gånger (det är även felkopplat någonstans i både hall och kök) meen det händer inte så mycket.
Nu när det är mörkt hade det ju varit jävligt bra om man faktiskt hade haft lite lampor. Aaron kan ju knappt leka inne på sitt rum för att det inte finns tillräckligt med ljus. Just nu står en av mina bordslampor i hans fönster men den ger ju inte mycket.. någon som har förslag på hur man ska kunna göra för att det ska bli tillräckligt med ljus? Helst billiga alternativ som inte innebär sladdpund!

Inga kommentarer: