tisdag 18 oktober 2011

just nu..

sitter jag o blir vansinnig! jag borde egentligen plugga, men jag känner inte alls för att sitta med politik när jag avskyr det så mycket!

Politikerna tycks vara rädda för de inavlade banjo-nördarna som har vapen och vågar inte följa EU i vargfrågan.
Det är en infekterad fråga så in i helvete, men varför? jo för att folk saknar kunskap (as always), för att jägarna skriker högt (varför inför vi inte skyddsjakt mot dessa, då de skjuter varandra, hundar o andra djur för att lämna dem att dö??) o för att bönderna är snåla jävlar som hellre vill använda sig av bössan för att ha en anledning till att få jaga vargen än att skydda sina får.. Jag har ifrågasatt så många gånger varför det inte ligger i böndernas intresse att skydda dem ordentligt mot alla typer av rovdjur än att få springa med bössan men tydligen är det ingen som kan eller vill riktigt svara på det.. för det finns alternativ som är så mycket bättre för vår natur än att utrota en art som faktiskt tillhör våra svenska skogar! Eller är vargen en hot för jägarna i fråga om jaktsäsonger och byte?

Det är inte vargens fel att de inte längre har djupa skogar att finna sig i, det är vårt. det är så även vi som har ansvar för att anpassa alla djur till hur det ser ut idag, skydda er boskap med hjälp av stängsel och/eller en lama. och för helvete myndigheter, SLUTA dalta med jägarna!!

På det trillade jag in på en artikel om att Folkpartiet vill införa licens för "kamphundar".. Detta är så jävla uttjatat nu.. Borde vi inte ha kommit längre i utvecklingen i dagens samhälle att vi fått bort alla jävla myter och denna jävla term?!

Varför måste outbildade, korkade jävla människor uttala sig för hela jävla tiden?

LÄS PÅ INNAN NI ANSER ER HA EN ÅSIKT!
Funderar på om jag ska skriva ett inlägg helt o hållet om dessa "kamphundar".. Slå hål på myterna och faktiskt lägga upp lite fakta.. För fortfarande är det som så att amstaff är en framavlad familjehund sen typ 100 år tillbaks.. fortfarande är det så att oavsett ras kan vilken hund som helst bli farlig hos fel ägare.. och bara för att MEDIA skriver om kamphundar betyder det inte att det är en pitbull.. det är skräckpropaganda och brist på fakta där man inte vet vad man pratar om! och nej!! en pitbulls käkar låser sig inte!
Det handlar om deras envisa vilja till att inte vilja släppa sitt byte!!
 annars hade man ju varit tvungen att alltid bända upp käken på en pitbull som slår sina käftar kring ett byte.. (vilket man inte måste)

Nu blev jag faan helt jävla matt..

FUCK YOU AND HAVE A NICE DAY
Pumsemumsan -det är ni som är dom konstiga, jag som är normal-

1 kommentar:

Christina Klosterberg sa...

Det märks att du är upprörd men jag förstår dig till 100% och håller med dig om det här med vargrädslan och ovilligheten att skydda fåren. Det går att skaffa herdehund eller/och sätta upp ordentligt elstängsel, de som testat kan intyga att det hjälper. Sen det här med kamphundar, det är hemskt med de reaktioner du möter just på okunskap förmedlad av media. Snälla skriv om detta, ju fler solm lägger upp fakta och möter den felaktiga bilden, desto bättre!