söndag 24 juli 2011

Saknar dig!

Det är svårt att mista en vän,
så svårt att mista en vän.
Något fint går itu.
Här är jag. Var är du?
Jag vill tro, att vi träffas igen.
Som en fjäril som lyfter från blomman,
som en fågel som lämnar sitt bo
söker själen sin väg mot det höga,
så har jag hört, så har jag lärt.
Är det sant, så vet du det nu.
Här är jag. Var är du?
Det är svårt att mista en vän,
så svårt att mista en vän.
Något fint går itu.
Här är jag. Var är du?
Jag vill tro, att vi träffas igen.

Psalm 799

Jag har varit bedövad sen jag kom hem från begravningen.. Tomheten du lämnade efter dig gör så ont..
Jag känner mig fortfarande så dum som inte vet vad jag ska säga Mattias..
Jag vill inte tro att du inte finns kvar!! 


I fredags vaknade jag med ångest.. hela vägen upp till Göteborg skakade jag..
Även om jag vid små stunder kunde le åt alla våra minnen <3

Förlåt för att jag inte tog mig tid att åka upp innan.. Det kändes så fel att åka förbi din lägenhet först nu..
Och jag kollade efter dig, hoppades på att jag skulle se dig nere på torget istället för att behöva åka bort till kyrkan..
Det var som att jag inte fattade förrän vid avskedet.. När jag såg ditt namn på din kista och ditt foto..
Jag vill tro att du var där för att se oss alla som saknar och älskar dig så mycket!
och jag tror att vi en dag ses igen, min bästa vän <3

Inga kommentarer: