tisdag 12 juli 2011

Borta bra..

men hemma bäst. sägs det..

Jag har fått erbjudande om lägenhet i Bua, Varberg.. Det enda stället som min familj egentligen bott på i en längre tid. Konstigt nog har jag längtat tillbaks dit. Funderar dock på om jag inte har nån sorts romantisk fantasi om hålan..

Hursom.. får jag en lägenhet blir det ju att flytta igen.. Jag som sa att det blir MAX en gång till när jag bodde i den förra.. Men jag antar att jag varit för snabb med att tacka ja till de senaste ställena.. I rädsla för att inte ha ett hem, för att vilja få något som är iaf liiite bättre.

Här i Svenljunga trivs jag inte..
Men jag undrar helt seriöst om jag någonsin kommer komma till ro och känna

 HÄR VILL JAG STANNA
DET HÄR ÄR MITT HEM.

för min sons skull hoppas jag att det kommer.. för jag vill inte plantera samma oro hos honom som jag haft hela mitt liv och fortfarande har!

Inga kommentarer: