söndag 19 juni 2011

Manligt personlighetsdrag?

Att vi tjejer ser oss själva annorlunda i spegeln än på foton/ i andras ögon osv är en sak..

Och det finns säkert brudar med samma personlighetsdrag, men nog faan känns det som "typiskt manligt" att säga en sak och mena en annan, att ha en skev självbild..

"Jag är inte svartsjuk"

Men faan ta dig om du umgås med killar, blir vän med ditt ex på facebook 
Bla bla bla

Men jag är inte svartsjuk!!


WHATTA??

Jag vet inte, men en kille/tjej som inte kan ta att ens partner umgås med motsatt kön.. är inte det svartsjuka?
Rätta mig gärna om jag har fel?

Jag säger inte att jag är bättre själv. Jag var inte svartsjuk förr, men nu är jag. 
Av en enkel anledning, 

Jag behandlar andra som jag själv blir behandlad   

Och jag är ytterst känslig för dubbelmoral
Varför ska det vara okej för dig att umgås med ett gammalt ragg, eller dricka kaffe med en random brud när jag inte ens får se åt en karljävels håll?

Det är inte det att jag måste umgås med män, jag har dock mest manliga vänner, men är jag i ett förhållande, betyder det bara en sak för mig, HE's THE ONE AND ONLY <3 (Bortsett från Aaron då som alltid kommer först men det är ju en helt annan sak)

Så ja, när en kille säger så till mig och själv sitter och snackar med okända brudar osv, så ja då blir jag svartsjuk, till skillnad från dessa karlar är att jag har stake nog att erkänna det ;)
 

Självrannsakan kanske inte skulle vara helt fel hos en del...

Och visst finns det säkert brudar som är likadana, as always utgår jag bara från MIN egen erfarenhet och jag har mest sett dessa hos killar jag dejtat.

-Pumsemumsan- den svartsjuka bitchen

1 kommentar:

Sabina sa...

SV; Nej det tror jag ju knappast. Skrev till henne (någon på soc) som skrev till mig att dom startat en utredning osv, att dom somsagt inte har något med mig att göra nu och att jag inte ens fått veta att dom startat något. Chefen på soc och min gamla handledare därifrån kom hem till min syster för två månader sedan ungefär och sa att dom funderade på att starta en ny för att det kommit in en orosanmälan. (FRÅN MIN GAMLA HYRESVÄRD :O )
Dom sa ingenting om att det redan startats osv, helt fuckat!! Å sen att dom tycker att jag ska sätta mig på en buss och betala över 150 spänn och åka till robertsfors för att åka på ett möte som håller knappt en timme, höggravid -dom tror ju verkligen på sig själva också ;S
+ att jag låg på sjukhuset också då jag låg med dropp och det, då tyckte dom att jag skulle komma på möte dagen efter jag kom därifrån - fick ju fortfarande inte i mig nog med mat och orkade knappt stå på benen + att jag är gravid. Man blir så trött på hur dom tänker riktigt. Jag brann då av i ett mail och skrev att dom bannemig får vänta med att träffa mig tills bebis har kommit eftersom jag inte vill bli upprörd nu då jag går höggravid, vill lixom inte riskera att förlossningen startar för tidigt och såntdära. Det får dom fan respektera och sedan skrev jag också att träffarna får bli på mina villkor - under tiden Leon är på dagis (för då kommer jag bara orka eftersom jag kommer ha en liten också) och det är mellan 9-2 på dagarna så därimellan får dom masa sig hit om det är så viktigt. Och jag tänker inte åka till robertsfors på möten heller utan vill dom mig nått får dom komma hit. Ska låna socialtjänstlagarna av mamma (hon har pluggat juridik) och läsa igenom skiten om dom verkligen ens får göra såhär OCH ska även kontakta en advokat igen för nu jävlar är jag less.

Sån jävla häxjakt på mig att jag blir tokig, att dom inte förstår att man gräver ner sig som fan då dom håller på också och man intalar ju sig själv att man gör ett dåligt jobb också fastän man är väl medveten om att man inte gör det!