lördag 14 maj 2011

Murphy's lag

1. Om något kan gå fel så gör det det.

2. Om det finns en möjlighet för flera saker att gå fel, då kommer det som orsakar största skadan att gå fel först.

3. Om något bara inte kan gå fel, så gör det det ändå.

4. Om du märker att det finns fyra olika sätt på vilket något kan gå fel och förebygger dessa, då kommer ett femte sätt, som du inte alls är förberedd på, att ögonblickligen dyka upp.

5. Överlämnade åt sig själva, tenderar saker att gå från dåligt till värre.

6. Om något verkar att gå bra, så har du osvikligt missat något.

7. När naturen visar sig överlägsen, är det för att dess brister är dolda.

8. Moder natur är en hynda.

9. Om något som kunde ha gått fel ändå inte går fel, så visar det sig snart att det hade varit bäst om det trots allt hade gått fel direkt.

2 kommentarer:

Sabina sa...

SV; Precis! Tycker det är tragiskt att folk ska stå fast vid att "föräldrarna har rätt till sina barn" - när det i själva verket är BARNEN som ska ha rätt till sina föräldrar! Det vill säga, om föräldrarna beter sig och är ansvarsfulla kring det liv de gjort till.
Sjukt att det alltid ska ses som att jag gjort något helt galet fel och idiotiskt som faktiskt inte gjort annat än att se till Leons bästa - då jag varit i samma situation hela livet, som han hade blivit om jag inte brytit kontakten i tid. Jag menar, mina systers pappa försökte bryta sig in med hagelbrakare för å ta ihjäl oss allihop - inklusive vi barn som inte ens var hans... Bara för att vår mamma var så genomgod att hon inte ville klippa några band p.ga det "alltid måste" finnas två föräldrar...

Att vissa människor verkligen kan vara så lite funtad i skallen att dom inte förstår att jag försökt göra det bästa av situationen.

Sabina sa...

SV; Ja, det är så sjukt egentligen vad folk kan slänga
ur sig gällande sånnahär situationer utan att ens reflektera över vad de själva skulle ha gjort om de satt i samma sits.
Man kan ju bli tokig tammefan! Och sedan att det fortfarane verkar vara så inpräntat i skallarna på folk att en familj SKA bestå av två föräldrar, oavsett konsekvenser och vad barnen kan tänkas råka ut för. Så är det bara.
Att folk inte förstår att det i dagens samhälle är betydligt vanligare med en familj där bara en förälder är närvarande + dennes partner då. Så åker barnen emellan vissa helger eller veckor. Men ändå så ska man få så mycket skit om man försöker skydda ens barn från någonting som man vet inte kommer göra dem gott - jag menar, det är väl varje moders instinkt att göra allt för barnet/barnen, vad som än krävs? Eller är det bara jag som känner så?!!