söndag 17 april 2011

den där tekniska världen

Efter mycket strul med historien om tvapparater och strul med cash, tänkte vi att vi väntar med ny tv och behåller vår tjockis.. Istället tänkte vi köpa en DVD med usbuttag så vi kan se på nerladdat iaf. Lättare sagt än gjort tydligen för nu när jag kollar efter en ny dvdjävel, är det inte att bara ta vilken som helst utan du måste kolla först så den har SCART och tydligen passar inte vilken SCARTsladd som helst, för den som ska vara till dvdhelvetet passar bara till LCD/PLASMA-tvs..

Jävla tjocktv-rasister!!!!!!

1 kommentar:

Sabina sa...

SV; Jaha, men va skönt att det har löst sig iallafall, dock väldigt sent!


Ja, alltså nånting äre ju, nån jävla häxjakt på mig bara för att jag är en "wall", eftersom min biologiska mamma failade med mig (alkoholist och narkoman) så betyder inte det automatiskt att jag skulle göra likadant å det gör mig så jävla förbannad att de vägrar se det.
Sen verkar dom tro att det inte rör mig i ryggen eftersom jag försöker hålla så god min som möjligt på de där jävla möterna, annars är man ett psykfall om man går lös. Men det tar ju på som fan, borde säga sig självt. Att få uppkastat i ansiktet att de tycker man är omogen (för att jag var tvungen å hoppa av skolan) osv, så de startar en barnavårdsutredning på Leon på inga grunder alls - men så fort man kommer på möterna säger de att man inte ska oroa sig för att de inte är oroliga för att Leon far illa. Vafan öppnar dom upp skiten då för?!! Så sist brann ajg av å frågade om dom seriöst trodde på sigsjälva och till svar fick jag: "vadå?". Jag var så jävla arg så det fanns inte. Frågade dom om tyckte det var konstigt att jag oroade mig fastän jag mycket väl vet att jag inte behöver det, det handlar trots allt om ett barn, MITT barn! Det är väl klart som fan man oroar sig för vad dom kan göra - dom missbrukar ju sin "makt" så det står härliga till så man vet ju aldrig.
Sedan att de suttit och sagt varje utredning att de bara startar den för att se om jag kanske behöver någon avlastning med lilleman, speciellt nu då jag ska ha två. Sedan får man hem utredningen då den är nedlagt å där står det helt annorlunda, då har det bannemig inte varit någonting om att jag skulle få stöd - då har det varit en utredning utifrån att LVU:a lillen!! Å hur lite bryter man inte ihop då?!! Å gå ovetandes om något så allvarligt, ååh, blir ba tokig å skulle vilja gå lös på alla som ens nämner soc, hah