lördag 19 mars 2011

Ett kaffehak utan kaffe

Igår var jag och lilla Kita i Borås o hälsade på Tette i hennes nya lägenhet. Mys som alltid och bara sitta o snacka shit.
Jag berättade att jag gjort hemmagjord latte till mig o mannen i huset och vi började diskutera kaffe.
Koffein är en viktig last i mitt liv, jag fungerar inte utan rätt mängd på morgonen. Men sen om det är i form av Latte eller vanligt jävla bryggkaffe bekommer mig inte, så länge det inte är för jävla svagt som ehm vissa individer gör det -.-
hursom så berättade Tette att hon var sugen på kaffe när hon hade varit nere i Centrum och då gott in på Espresso House som faktiskt är ett Kaffe-café right?
Tette är av den gamla skolan och vill ha vanligt jävla bryggkaffe. Inga konstigheter lixom.
När hon ska beställa kaffe säger hon "en vanlig kaffe tack"
Kassörskan: Vill du ha apelsin-vanilj eller (nån annan konstig kombinationssmak?)
Tette: Vanlig Kaffe sa jag.
Kassörskan tittar på Tette som om hon vore ett ufo
Tette: suckar ta det som smakar MEST som vanligt kaffe
Kassörskan: då blir det apelsin-vanilj.

Inga kommentarer: