tisdag 8 februari 2011

Ödets ironi??

Igår fann jag DEN lägenheten jag vill ha!

Nyrenoverad 4a på två plan med diskmaskin och egen tvättmaskin, samt en liten trädgård strax utanför Helsingborg. Hyra inklusive värme 5800+/- nånting minns inte exakt vad den va på, jag såg bara att det var drömlägenheten med en hyra jag inte klarar som ensamstående förrän jag fått ett jobb med bra lön.
Men jag sökte den iaf, och idag fick jag erbjudande om att se den och det var bara en till som skulle se den med så chanserna var goda att jag hade kunnat få den!
But as you all understand, fick jag ju tacka nej eftersom jag inte kan låta min son leva på vatten och bröd bara för att jag vill ha en lägenhet som var rena drömmen.. =(

anledningen till att jag kallar det för ödets ironi är för att för ett år sen bodde Aarons pappa nära skåne och jag, bodde ju här. jag letade som faan i skåne and so did he, för att vi skulle kunna vara en familj.
Hade vi varit det hade jag tackat ja till lägenheten på dirren!

fast det är väl inte meningen att jag ska få ha ett sådant underbart hem..

-Pumsemumsan- Vad äro en bal på slottet?

Inga kommentarer: