lördag 12 februari 2011

God morgon!

jag vaknade för typ en timme sen, pigg som attans o blev direkt glad när jag såg att solen redan börjat titta fram :)
bortsett från att lilla kita  börja skälla sent igårkväll när hon vakna av att Bus gick på lådan, har hon sovit heeela natten i soffan, utan problem, underbart! Så vi traskade ut på en kort morgonpromenad och sen fick hon frukost. Aaron vaknade först nu, och har fått sin medicin.

Han är jätteglad i Kita, förutom när hon oxå vill leka med hans leksaker, då bli han lite grinig, men mina saker, mat eller vatten från sin flaska delar han gärna med sig.

Fiffilurar på att kanske byta namn på henne då hon har samma namn som min svägerska och det faller mig naturligt att även kalla henne för just Kita istället för Nikki.
Zeeta kanske?
Har ni några namnförslag?

Puss o massa kärlek
eran -pumsemumsan-

2 kommentarer:

Sabina sa...

SV; Nej, verkligen inte! Sen har myndighetspersoner mage att säga att dom sätter barnen först och jobbar för dem. In my ass!!

Ahaa, men gud vad mysigt! :)
Sjukaste, jag menar, en valp är alltid en valp. Amstaffarna är dock jobbiga valpar men har man tagit det ansvar man tagit då man skaffat en så då ska man bannemig göra något åt det också!
Vi har haft två amstaffar, hur fina som helst ju och verkligen inte någon "mördarhundras" som de flesta vill få det att framstå som. Folk är bara rädd för vad de inte vet och kan hantera. Hamnar en hund i fel händer, oavsett ras, så är det klart att det går åt helvette med den!

Sabina sa...

SV; ja det är då ba sjukt allting!

Ja, eller hur! Det gäller att man är bestämd och visar dom vad som är rätt och fel, då beter dom sig ju! haha.
Jag fick höra flera gånger då vi var ute och gick med Kropka och Olympia, människor som frågade hur många dom hade bitit ihjäl ;S
Å jag blev riktigt arg men höll mig lugn och sa precis som det var att dom har ALDRIG ens försökt bita någon! Kropka var världens lugnaste, Leon kunde sitta på henne, slita henne i öronen, man kunde göra precis vad som helst med henne och hon brydde sig inte. Blev det för mycket så gick hon bara undan.