lördag 15 januari 2011

Du sa inte precis va jag tror att du sa va?

Iiih!
Har den alltid varit sån eller har den blivit sån nu?

Varför har ni inte sagt nått isf? Ni borde ju ha låst in mig o gett mig en hink med kallt vatten rätt över huvudet o sen en käftsmäll!

Haar jag verkligen varit så förblindad?

Jag.. vet inte vad jag ska säga?

Eller är det jag som är så pass förändrad?
Jag själv tycker att jag är som alltid, fast lite mer nyanserad.. dvs allt är inte svart eller vitt. det finns gråare zoner och även imellanåt lite rosa fluff och rosenröda dagar!

Men iaf, seriöst detta är pinsamt att säga, men jag skäms när jag pratar med en viss person för han säger saker som är PINSAMMA och högst opassande..
Nog för att jag är ganska brutal och en aning vidrig ibland..
Men att tycka att våran son ska ha en tshirt det står VISA F*TTAN FÅR DU POPCORN?!
En tjejkompis la ut en status på facebook:
Ifall jag arbetar? Jag arbetar 24h/dygnet. Varför? Jag är MAMMA. Jag är kock, städerska, lärare, barnflicka, sjuksköterska, hantverkare, rådgivare och tröstare. Jag har ingen semester eller andra lediga dagar. Jag arbetar dag och natt. Jag har jour precis hela tiden. Säg mig bara att din uppgift är svårare än min! Klistra in detta i din status om du är en STOLT MAMMA
Jag förstår att fanskapet är glad som har kontakt med sin son igen (vi är åter till miffot med tshirten) men har då mage att skriva kommentaren "Ja testa att va STOLT FARSA"
Seeen när i helvete klev du upp kl 6 på morgonen för att din son vakna då? sen när klev du upp mitt i natten med honom för att han va hungrig/hade ont i magen/tänderna?
Plåstrat om honom? Fixat så hemmet ska vara bra för honom, lagt varenda krona på att HAN ska ha det bra o glömt bort dig själv?

WOOOOZAAH
andas in genom rumpan och ut genom näsan!
lite upprörd igen, ja jag vet..
Men jag skäms faktiskt över att jag har saknat den där..

Inga kommentarer: