onsdag 24 november 2010

Dag 08 – Mina föräldrar

Meeen usch vilken hemsk titel!

Aja.. bara att kö på.. I guess..

usch.. Meen d säger egentligen en hel del om mig och mina värderingar kanske. Eftersom min mall över hur jag vill vara som förälder är enkel.. ALLT SOM MINA FÖRÄLDRAR INTE VAR/ÄR

The bad one or the better one first?

Vi börjar med den dåliga...

Min biologiska moder

Min biologiska moder heter Annette och är 50 år.
(Ingenting dödar en Lindström skrev en vän på facebook för ett tag sen.. Du har mer rätt än va du tror för den här Lindström är en kackerlacka som egentligen nog hade gjort mer nytta som ...)
Am I bitter? Not at fucking all.. Jag hatar bara denna människa intensivt.

Enda sen jag var liten har jag velat ha min alkoholiserade moders bekräftelse.. Tror ni någon gång jag har fått det? tror ni hon någonsin sagt att hon älskar mig? NEVAH
Jag har tagit hand om henne när hon varit packad, som 9åring kunde jag dra med henne hem på natten från krogen eller nån av hennes alkispolare.. Hon talade om för mig hur hon skulle ta livet av sig OCH mig och min bror. Under min uppväxt talade hon ofta om hur äckligt lik jag var min far som var det vidrigaste på denna jord och IDAG när jag själv kan minnas saker hon inte kan påverka.. talar hon om för mig hur min pappa struntade i mig. Allt för att göra mig illa.

Idag finns inte denna person i mitt liv överhuvudtaget och hon kan inte påverka mig ett dugg längre. Jag har min egen familj. och har hittat en RIKTIG MAMMA som finns där för mig och vi har pratat om att hon ska adoptera mig så att hon är min mor även på pappren. <3

Carina är mitt ledljus och min förebild Älskar dig kära mor <3

Min pappa

Vila i frid Lennart<3

Jag tänker ofta att det var fel förälder som dog.
Jag var bara 10 när du försvann och det känns så orättvist eftersom vi inte fick en riktig chans att lära känna varann.. FAAN va jag hatar Annette för att hon påverkade mig så mycket som barn att jag hatade dig och att det var försent när jag väl mindes dig..

Min barndom kanske inte hade blivit mycket lyckligare men jag hade nog faan uppskattat dig mer om jag hade fått chansen och jag tänker på dig ofta. Undrar vad du hade sagt som hade blivit morfar och hur mycket du hade funnits där. Vad du hade gjort..

Mina minnen är få av dig och kanske inte så jättelyckliga men jag uppskattar det lilla.
Som att du la dina ynka 50 spänn på att köpa mig en ful barbiekopia för att jag skulle ha något att göra, hur vi gick runt i staden du bodde i för tillfället och berättade om historiska händelser.

Saknar dig pappa <3

Inga kommentarer: