torsdag 7 april 2011

Klen Tröst!!

det är inte en fråga "om" utan om "NÄR". Och utan att veta det känns det förbannat svårt just nu när man sitter helt barskrapad och helt utan pengar och inte veta när detta "NÄR" ska infalla (som skulle ha varit för 48 timmar sedan!!)

är det inte sinnesslätt att det enligt datoruppgifter "ska vara på ens konto senast den 5/4" och när man ringer till banken som för transaktionen får till svar att "nej men det finns ingen registrerad utbetalning alls till det personnr, för är det så att vi inte kan hitta det andra kontonr som inte är registrerad så sätter vi in det på det som är registrerat, och där är ju inte heller någonting.." detta fick jag bekräftat av två olika på kundtjänsten.

Så vart faan är cashen?

och vad faan gör man när man är fattig som en kyrkråtta och allt börjar ta slut?

och nej det är inte det att det varit en dålig planering från vår sida. Tvärtom, vi planerade ekonomin så att det skulle funka, och man ska kunna räkna med att pengarna ska komma när det är sagt att dom ska komma.. eller hur?

1 kommentar:

Sabina sa...

SV; jo, det är en bidragande roll i att det inte är sådär super bra. Sen alla jävla myndighetspersoner som bara kan gå å dö i stort sett haha.
Blir så less. Idag fick jag mail av Maria (min hyresvärd från RoBo)där hon frågade om jag skulle säga upp lägenheten :S Då har jag pratat med henne i telefon om det för 2 månader sedan (den sista nu ska jag vara ute) men hon ville att jag skulle skriva på mailet att jag ville säga upp lägenheten. Jag brann av och sa att hon kunde glömma att jag skulle betala ytterligare 3 månader, då hon faktiskt tillochmed lagt ut den som ledig ;S så hon måste ju ändå ha fattat att jag sagt upp den på telefon! Mongojävel.

Ahw, haha lillkorvas :D